Części do samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów

TemotTemotSdcm
01 marzec 2019

ŁAŃCUCHY PRZECIWŚNIEŻNE DO TRUCKÓW - WYMÓG KONIECZNY

/home/klient.dhosting.pl/dzialit/.tmp/phpiQNMhC
Prawo regulujące konieczność posiadania łańcuchów przeciwśnieżnych na terenie Unii Europejskiej różni się w zależności od kraju. W Polsce, ale także i w Czechach, Niemczech, Rumunii, Słowacji i Portugalii istnieje obowiązek posiadania łańcuchów na wyposażeniu pojazdu.

Zakłada się je na co najmniej dwóch kołach napędowych i używa tylko na drogach oznaczonych znakiem C-18, oblodzonych i pokrytych śniegiem. Łańcuchów nie wolno używać na czystym asfalcie ze względu na to, że łatwo niszczą one nawierzchnię. Mandat w Polsce za nieprawidłowe użytkowanie łańcuchów wynosi 200zł. Jeżeli jeszcze nie masz łańcuchów przeciwśnieżnych, czas poważnie się zastanowić nad ich zakupem.

 

Jakie łańcuchy wybrać?

 

Łańcuch działa na zasadzie docisku do podłoża przez masę pojazdu, dzięki czemu zwiększa się przyczepność opon na lodzie i śniegu. Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na rozmiar łańcucha, który dostosowany jest do poszczególnych średnic kół.

Dobre łańcuchy wykonane są z wytrzymałych stopów metali, najczęściej niklowo-chromowo-manganowych i posiadają szereg atestów świadczących o ich odporności i niezawodności w ciężkich warunkach pogodowych. Dobry łańcuch drogowy, który nie zawiedzie nas w chwilach największych prób, oczywiście nie jest tani. Zalety jego posiadania i pewność, że truck przebrnie przez najgorsze zamieci, powodują jednak, że warto ponieść trochę większe koszty i zainwestować w sprawdzony sprzęt.

Kupując łańcuchy przeciwśnieżne, trzeba uważać, ponieważ na rynku dostępne są nieudane innowacje w postaci łańcuchów w sprayu czy plastiku. Nie polecamy ich jednak ze względu na to że zwyczajnie nie działają, nawet w samochodach osobowych.

Wyjeżdżając za granicę, należy zapoznać się z lokalnymi przepisami, a jest różnie. Najbardziej rygorystyczne obostrzenia dotyczą Austrii i Norwegii, a łańcuchy stosowane w tych krajach powinny posiadać konkretne atesty. Co ciekawe w Holandii używanie łańcuchów zostało prawnie zabronione. Co kraj to obyczaj, nie zmienia to faktu, że łańcuchy do trucka w Polsce trzeba mieć.

czytaj również
05 October 2019

UTRZYMANIE FIRMOWEJ FLOTY CIĘŻARÓWEK - ZADANIA I WYZWANIA

05 June 2019

ISTOTNE DECYZJE PRZY DOBORZE CHŁODNICY DO POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH

05 March 2019

ŚWIATŁA OSTRZEGAWCZE W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH

Ta strona używa pików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki oraz zasadami wymienionymi w naszej polityce prywatności.