W razie zainteresowania ofertą zapraszamy do kontaktu:
ADBLUE® OD GRUPY AZOTY
NOXy® to komplementarne rozwiązanie Grupy Azoty, oferujące AdBlue®1 w najwyższej jakości. AdBlue® to chemiczny ciekły produkt, który jest nietoksyczny, bezwonny, bezbarwny, bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Wysoka jakość oraz czystość AdBlue® wymagane są zarówno na etapie produkcji, jak i podczas transportu oraz przechowywania. Wszystkie powierzchnie wchodzące w bezpośredni kontakt z AdBlue® powinny być wolne od substancji obcych (olej, paliwo, detergent) oraz cząstek stałych.
1 AdBlue® jest zarejestrowanym znakiem towarowym na rzecz Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)
Najwyższa gwarantowana jakość AdBlue®
Nasze kilkuletnie doświadczenie w zakresie produkcji i dostaw bezpośrednich wodnego roztworu mocznika 32,5% – AdBlue® do odbiorców ze wszystkich segmentów rynku jest gwarantem zarówno najwyższej jakości dostarczanego przez nas produktu, terminowej realizacji złożonych zamówień oraz obsługi klientów na najwyższym, profesjonalnym poziomie.
Naszym klientom jesteśmy w stanie zapewnić całkowicie sprawną logistykę, bezapelacyjną zgodność z kryteriami normy ISO 22241 (potwierdzeniem jest uzyskany certyfikat jakości) oraz najwyższą jakość produktów. AdBlue® jest produktem chemicznym, który w pełni odpowiada na aktualne normy emisji spalin (Euro V oraz Euro VI).
Jesteśmy w stanie zaspokoić stale rosnący popyt na AdBlue®– zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Na działania o tak szerokim zakresie pozwala nam zarówno wyjątkowy potencjał, stale wzbogacane doświadczenie w produkcji oraz nadzorowaniu łańcucha dostaw i procesów logistycznych, jak również wiedza, którą zdobyliśmy w obrębie Grupy Azoty. Wraz z produktem NOXy® AdBlue® – Grupa Azoty i współpracujący z nią autoryzowani dystrybutorzy zapewniają zaplecze informacyjne i wsparcie techniczne ze strony ekspertów.
Gdzie można kupić AdBlue?
Chcąc zaopatrzyć się w AdBlue, warto pamiętać, że musi on być on wyprodukowany w oparciu o normę ISO, a także charakteryzować się wysoką jakością oraz czystością. Tylko wtedy można mieć pewność, że preparat działa tak jak powinien. W produktach niższej jakości mogą pojawiać się zanieczyszczenia prowadzące do uszkodzenia samochodu i narażenia właściciela na konieczność dokonania kosztownych napraw. Należy kupować preparaty pochodzące jedynie od zaufanych producentów. Są one dostępne na stacjach benzynowych, a także w różnego rodzaju sklepach motoryzacyjnych. Wybierając produkt do stosowania w swoim samochodzie, warto zdecydować się na preparat Adblue NOXy produkowany przez Grupę Azoty. Jest on dostępny w naszej sieci dystrybucyjnej. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami o niej, dostępnymi na naszej stronie internetowej.
Jak dużo dodatku zużywa silnik?
Wiedząc, że wybierając AdBlue do swojego samochodu, trzeba zwrócić uwagę na to, by było wysokiej jakości i pochodziło od renomowanego producenta, wiele osób z pewnością zadaje sobie pytanie – jak dużo zużywa go auto w trakcie jazdy? Jest to bardzo ważna sprawa, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wydatki związane z eksploatacją samochodu. Całe szczęście dane dotyczące użycia AdBlue są optymistyczne. Chociaż ilość wykorzystywanej substancji zależy od konkretnego modelu pojazdu, jego masy, a także stylu jazdy danego kierowcy, to oscyluje przeważnie między 1, a 2,5 litra na 1000 km. W większości przypadków jego zużycie wynosi mieści się w granicach 1,5 litra na 1000 kilometrów.
ZASTOSOWANIE
Co to jest AdBlue
Jest to roztwór wodny mocznika o jego wysokim stężeniu – 32,5%. Kiedy podda się go działaniu wysokiej temperatury, uwalnia się z niego amoniak, który pomaga zredukować szkodliwe związki w spalinach.
AdBlue przeznaczony jest do pojazdów zasilanych silnikami Diesla (szczególnie ciężarowych), które mają zainstalowany specjalny zbiornik na ten roztwór. Jest on przekazywany do katalizatora, przeznaczonego do oczyszczania spalin wydalanych z pojazdów. Dzięki jego działaniu spełniają normę Euro 6 – europejskiego standardu emisji spalin.
NOXy® – produkt chemiczny znany również pod zarejestrowanym znakiem towarowym AdBlue®, stosowany jest przede wszystkim w najnowszych technologiach oczyszczania spalin. Jego zastosowanie pozwala na znaczną redukcję tlenków azotu (NOx), które są szkodliwe. Redukcja dokonywana jest aż do momentu uzyskania nietoksycznej pary wodnej oraz azotu.
NOXy® doskonale odnajduje się w sektorze motoryzacyjnym – także w systemie Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR). Pomaga więc dostosować się do obowiązującej normy emisji spalin (m.in. Euro V i Euro VI).
Korzyści ze stosowania NOXy®
- niższe zużycie paliwa o 3-4% przez silniki spełniające wymogi normy EURO IV oraz o 5% przez silniki zgodne z normą EURO V,
- ochrona środowiska naturalnego poprzez spełnienie wymogów obowiązujących normy regulujących limity emisji szkodliwych substancji,
- niższe opłaty drogowe w UE (w Polsce od lipca 2011 r. wprowadzony został elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Do 2014 r. system objął 2 880 km dróg. Wraz ze spełnianiem wyższych norm EURO przez samochody ciężarowe stawki za przejechany km są niższe),
- możliwość utrzymania, a nawet wydłużenia okresów międzyserwisowych pojazdów,
- zwiększenie wartości samochodu przy odsprzedaży.
TECHNOLOGIA SCR - OCZYSZCZANIE SPALIN
Proponujemy innowacyjne rozwiązanie – Selektywną Redukcję Katalityczną. Umożliwia ona oczyszczanie spalin i szkodliwych związków emitowanych przez silniki diesla, tym samym chroniąc zdrowie i środowisko naturalne przed degradacją. To tak zwana technologia SCR, która bazuje na roztworze mocznika oferowanego jako NOXy® (inaczej AdBlue®). Dzięki jej użyciu możliwe jest sprostanie wymogom nałożonym przez Unię Europejską w zakresie limitu NOx. Działanie całego systemu polega na zredukowaniu szkodliwych substancji – tlenków azotu do czystego pierwiastka w postaci pary wodnej.
Rekomendowana przez naszą firmę technologia SCR sprawdza się w różnego typu pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, szczególnie w autobusach i ciężarówkach. Ma zastosowanie także w innego typu obiektach– lokomotywach, statkach czy maszynach używanych w rolnictwie. Pojazdy i urządzenia posiadają wówczas dodatkowy zbiornik, w którym NOXy® poddawany jest działaniu wysokiego ciśnienia do katalizatora gazów wydechowych.
Oczyszczanie spalin tym sposobem odbywa się przy pomocy systemu składającego się ze zbiornika, układu wtryskiwania i katalizatora. Cała konstrukcja nadaje się do współpracy z diagnostyką pokładową, co pozwala na bieżące informowanie kierowcy o przekroczeniu dozwolonego poziomu emisji szkodliwych gazów.
PRZECHOWYWANIE/TRANSPORT
Transport NOXy® powinien być realizowany przy użyciu wysokostopowych stali austenicznych lub zbiorników wykonanych z tworzyw sztucznych, które są odporne na korozję (tworzywa polietylenowe, polipropylenowe, izobutylenowe, fluoretylenowe etc.). Dzięki temu unika się ryzyka zanieczyszczenia produktu.
Jako producent AdBlue® zalecamy również aby unikać długotrwałego transportu NOXy® w temperaturze powyżej 25°C. Pozwoli to zapobiec rozkładowi mocznika oraz odparowaniu wody, co w konsekwencji może doprowadzić do znacznego pogorszenia się jakości produktu.
W celu utrzymania bardzo wysokiej jakości produktu NOXy® należy przestrzegać powyższych zasad na wszystkich etapach realizowanego łańcucha logistycznego.
Jak przewozić?
Produkt przewożony jest w:
- specjalnych cysternach samochodowych, w dostawach całocysternowych (22 tys. litrów) lub częściowych (min. 2 tys. litrów);
- pojemnikach DPPL (poj. 1000 litrów);
- kanistrach (pojemność: 30, 20, 18 oraz 10 litrów);
- beczkach (220 litrów).
Transport NOXy® powinien być realizowany przy użyciu wysokostopowych stali austenicznych lub zbiorników wykonanych z tworzyw sztucznych, które są odporne na korozję (tworzywa polietylenowe, polipropylenowe, izobutylenowe, fluoretylenowe etc.). Dzięki temu unika się ryzyka zanieczyszczenia produktu. Jako producent AdBlue® zalecamy również aby unikać długotrwałego transportu NOXy® w temperaturze powyżej 25°C. Pozwoli to zapobiec rozkładowi mocznika oraz odparowaniu wody, co w konsekwencji może doprowadzić do znacznego pogorszenia się jakości produktu. W celu utrzymania bardzo wysokiej jakości produktu NOXy® należy przestrzegać powyższych zasad na wszystkich etapach realizowanego łańcucha logistycznego.
Jak przechowywać?
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na jakość produktu jest temperatura otoczenia.
Ze względu na to, iż NOXy® otrzymywany jest z roztworu mocznika oraz i wody zdemineralizowanej, wymaga odpowiednich warunków przechowywania. Należy więc pamiętać o wykorzystaniu:
- bezciśnieniowych zbiorników lub pojemników ze stali kwasoodpornej (o dowolnej pojemności);
- pomieszczeń, w których temperatura utrzymuje się w przedziale od -5°C do 30°C (pomieszczenia powinny być suche, chłodne oraz dobrze wentylowane).
Zbiorniki, w których przechowywany jest produkt NOXy® powinny być zabezpieczone przed nadmiernym nasłonecznieniem oraz oziębieniem, gdyż poniżej -11,5°C NOXy® może ulec krystalizacji. Najkorzystniejszą temperaturą dla przechowywania produktu jest przedział od -5 do 25°C. Również zbyt wysoka temperatura może okazać się szkodliwa – skróci to trwałość produktu oraz może doprowadzić do samoczynnej reakcji hydrolizy. Przechowywanie NOXy® w temperaturze poniżej -5°C może skutkować zwiększeniem objętości produktu o ok. 7% (ulega on stopniowemu krzepnięciu). W przypadku zbiorników całkowicie napełnionych istnieje wówczas ryzyko rozsadzenia ich ścianek. Warto jednak pamiętać, że skrzepnięty produkt podgrzany (w temp. nie przekraczającej 30°C) nie traci swojej jakości. Restrykcyjne wymogi dotyczące przechowywania pozwalają spełnić zbiorniki dwupłaszczowe oferowane przez Kingspan, dostawcę innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpiecznego magazynowania AdBlue. Restrykcyjne wymogi dotyczące przechowywania pozwalają spełnić zbiorniki dwupłaszczowe oferowane przez Kingspan, dostawcę innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpiecznego magazynowania AdBlue.
Stała temperatura otoczenia przechowywania [°C] | Minimalny okres trwałości [miesiące] |
10 | 36 |
≤ 25 | 18 |
≤ 30 | 12 |
≤ 35 | 6 |
Minimalny okres trwałości NOXy® w zależności od temperatury przechowywania |
REDUKCJA SPALIN W PRZEMYŚLE
Proponujemy gotowe rozwiązania dzięki którym możliwa jest oczyszczanie spalin w pojazdach oraz urządzeniach wykorzystywanych powszechnie w przemyśle. Technologia SCR umożliwia ograniczenie emisji szkodliwych dla człowieka i środowiska gazów, takich jak tlenki azotu. Proponujemy substancje z grupy RedNOx® gwarantujące nie tylko doskonałe efekty oczyszczania, ale także możliwość wszechstronnego wykorzystania w różnych branżach – m.in. w transporcie, zakładach produkcyjnych, budowlance.
RedNOx® to kompleksowa oferta trzech reduktantów – specjalnych roztworów na bazie mocznika i amoniaku, które umożliwiają skuteczne zastosowania technologii SCR/SNCR i redukcję tlenków azotu NOx.
EFEKT REDNOx
W odpowiedzi na te wymagania powstały kompleksowe rozwiązania w zakresie reduktantów na potrzeby instalacji redukujących tlenki azotu. W ten sposób powstała grupa produktów RedNOx®:
- NOXy® (inaczej AdBlue®1),
- PULNOx® (roztwory mocznika 40 i 45%),
- LIKAM® (woda amoniakalna 25%).
TECHNOLOGIA SCR/SNCR
SCR to technologia oparta na selektywnej redukcji katalitycznej. Dzięki jej zastosowaniu z użyciem roztworu mocznika oferowanego jako NOXy® (inaczej AdBlue®) tlenki azotu NOx zostają rozłożone w azot i wodę.
System SCR z wykorzystaniem NOXy® jest na coraz szerszą skalę wykorzystywany nie tylko w samochodach ciężarowych, ale także osobowych, pojazdach z segmentu off-road (sprzęt rolniczy, budowlany) i statkach morskich. Reduktanty Pulnox® i Likam® pozwalają spełnić normy emisji NOx dla dużych jednostek energetycznych – elektrowni, elektrociepłowni, spalarni i cementowni.
Zdolności produkcyjne Grupy Azoty w zakresie mocznika i amoniaku gwarantują ciągłość dostaw, a wraz z posiadanym zapleczem magazynowym i potencjałem logistycznym, składają się na kompleksową ofertę producenta.
1 AdBlue® jest zarejestrowanym znakiem towarowym na rzecz Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)
WYMOGI UE
Zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej od 1 października 2006 r. weszły w życie nowe, restrykcyjne normy emisji spalin – EURO IV, od 1 października 2008 r. – EURO V. W 2014 r. wprowadzona została nowa norma EURO VI. Konieczność spełnienia tych wymogów skłoniła Grupę Azoty do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie redukcji emisji szkodliwych tlenków NOx.
NOx - SZKODLIWE EMISJE
Tlenki azotu (NOx) są jedną z najniebezpie-czniejszych substancji emitowanych w wyniku gospodarczej działalności człowieka.
Największa ich ilość jest wprowadzana do powietrza podczas:
- emisji spalin przez środki transportu,
- procesów spalania paliw w elektrowniach, elektrociepłowniach, ciepłowniach i kotłowniach wykorzystujących głównie jako paliwo węgiel kamienny,
- procesów technologicznych w zakładach przemysłowych (przemysł hutniczy, cementowy, chemiczny).