Części do samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów

Best Managed CompaniesTUVUETemotSdcm

 

W razie zainteresowania ofertą zapraszamy do kontaktu:

ADRIAN WOLNIK
KONSULTANT TECHNICZNO-HANDLOWY
+48 532 795 986
a.wolnik@martextruck.pl
adblue@martextruck.pl

 

 

 

ADBLUE® od GRUPY AZOTY

AdBlue® to produkt GRUPY AZOTY, który jest nietoksyczny, bezwonny, bezbarwny, bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Niezawodna jakość AdBlue® jest wynikiem kilkuletniego doświadczenia w produkcji i dostawach bezpośrednich roztworu mocznika 32,5% – AdBlue® do klientów z różnych branż. To doświadczenie gwarantuje dostarczanie produktów najwyższej jakości, terminowe realizacje zamówień i obsługę klientów na wysokim poziomie. Oferta obejmuje kompleksową logistykę, zgodność ze standardami ISO 22241 (potwierdzone certyfikatem jakości). AdBlue® jest produktem chemicznym, który w pełni odpowiada za aktualne normy emisji spalin (Euro V oraz Euro VI).

gwiazda-wartosci_PL (2)
Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

 

W jaki sposób bezpiecznie zakupić AdBlue?

Upewnij się, że produkt spełnia normę ISO i charakteryzuje się najwyższą jakością i czystością. Tylko wtedy można być pewnym, iż środek działa zgodnie z oczekiwaniami. W przypadku niższej jakości preparatów, mogą pojawić się zanieczyszczenia, które będą miały negatywny wpływ na funkcjonowanie Twojego samochodu. Warto inwestować w produkty tylko od renomowanych producentów. Możesz znaleźć je na stacjach benzynowych oraz w sklepach motoryzacyjnych. Gdy dokonujesz wyboru preparatu do swojego pojazdu, rozważ opcję AdBlue® NOXy® produkowanego przez GRUPĘ AZOTY, dostępnego w naszej sieci dystrybucyjnej. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na ten temat, które znajdziesz na stronie internetowej: https://noxy.eu/.

Ile AdBlue zużywa silnik?

Rozważając wybór AdBlue do swojego pojazdu, ważne jest, aby zorientować się ile dodatku zużywa samochód podczas jazdy. Bezpośrednio wpływa to na koszty związane z eksploatacją pojazdu. Ilość AdBlue zużywanego podczas jazdy jest zróżnicowana i zależy od konkretnego modelu pojazdu, jego wagi oraz stylu jazdy kierowcy. Zazwyczaj oscyluje ona między 1 a 2,5 litra na 1000 km. W większości przypadków zużycie mieści się w granicach 1,5 litra na 1000 kilometrów.

 

Czym jest AdBlue - zastosowanie

AdBlue to wysokostężony roztwór wodny mocznika o zawartości 32,5%. Wysoka temperatura powoduje uwalnianie amoniaku z tego roztworu, co przyczynia się do redukcji szkodliwych związków występujących w spalinach.
AdBlue jest przeznaczony do użycia w pojazdach wyposażonych w silniki Diesla, zwłaszcza w samochodach ciężarowych, które posiadają specjalne zbiorniki na ten roztwór. AdBlue jest dostarczany do katalizatora, który służy do oczyszczania spalin emitowanych przez pojazd. Dzięki temu procesowi pojazdy spełniają normę Euro 6, europejski standard emisji spalin.

NOXy® to produkt chemiczny, znany również pod zarejestrowanym znakiem towarowym AdBlue®, który znajduje zastosowanie głównie w najnowszych technologiach oczyszczania spalin. Jego wykorzystanie przyczynia się do znaczącej redukcji tlenków azotu (NOx), które są substancjami szkodliwymi. Proces ten trwa aż do uzyskania nietoksycznej pary wodnej i azotu.

NOXy® doskonale sprawdza się w branży motoryzacyjnej, szczególnie w systemie Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR). Pomaga dostosować się do obowiązujących norm emisji spalin, takich jak Euro V i Euro VI.

zastosowania (2)

Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

Poznaj korzyści płynące ze zastosowania dodatku NOXy®

  1. Oszczędności w zużyciu paliwa: Silniki spełniające normy EURO IV mogą osiągnąć obniżenie zużycia paliwa o 3-4%, podczas gdy silniki zgodne z normą EURO V mogą uzyskać redukcję na poziomie 5%.
  2. Ochrona środowiska: NOXy® przyczynia się do spełnienia norm regulujących emisję szkodliwych substancji, co stanowi ważny krok w kierunku ochrony środowiska naturalnego.
  3. Niższe opłaty drogowe:W Unii Europejskiej, w tym w Polsce, wprowadzono elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Dzięki spełnianiu wyższych norm EURO przez samochody ciężarowe, stawki za przejechany kilometr są niższe, co przekłada się na obniżenie kosztów transportu.
  4. Wydłużenie okresów międzyserwisowych: Stosowanie NOXy® może umożliwić utrzymanie lub nawet wydłużenie okresów między serwisowymi przeglądami pojazdów, co przekłada się na oszczędności w kosztach eksploatacji.
  5. Zwiększenie wartości pojazdu przy odsprzedaży: Dla potencjalnych nabywców samochodów, które korzystają z NOXy®, atrakcyjna jest niższa emisja i oszczędniejsze zużycie paliwa, co może wpłynąć na podwyższenie wartości pojazdu na rynku wtórnym

Oczyszczanie spalin z wykorzystaniem technologii SCR 

GRUPA AZOTY oferuje innowacyjne podejście, znane jako Selektywna Redukcja Katalityczna (SCR), które umożliwia skuteczne oczyszczanie spalin i usuwanie szkodliwych związków emitowanych przez silniki diesla. Działanie tej technologii ma na celu ochronę zdrowia ludzi i środowiska przed negatywnymi skutkami zanieczyszczeń. Proces ten opiera się na wykorzystaniu specjalnego roztworu mocznika, który oferowany jest jako NOXy® (inaczej AdBlue®).
Dzięki zastosowaniu tej technologii można spełnić rygorystyczne wymogi nałożone przez Unię Europejską w zakresie ograniczenia emisji tlenków azotu (NOx). Cały system polega na przekształceniu szkodliwych substancji, czyli tlenków azotu, w czyste pierwiastki w postaci pary wodnej. Oczyszczanie spalin odbywa się za pomocą systemu składającego się z zbiornika, układu wtryskiwania i katalizatora. Cała konstrukcja jest kompatybilna z systemami diagnostyki pokładowej, co umożliwia bieżące monitorowanie i informowanie kierowcy o przekroczeniu dopuszczalnych norm emisji szkodliwych gazów.

rys1

Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

Transport

Transport NOXy® powinien być realizowany przy użyciu wysokostopowych stali austenicznych lub zbiorników wykonanych z tworzyw sztucznych, które są odporne na korozję (tworzywa polietylenowe, polipropylenowe, izobutylenowe, fluoretylenowe etc.). Dzięki temu unika się ryzyka zanieczyszczenia produktu.

Producent AdBlue® zaleca, aby unikać długotrwałego transportu NOXy® w temperaturze powyżej 25°C. Pozwoli to zapobiec rozkładowi mocznika oraz odparowaniu wody, co w konsekwencji może doprowadzić do znacznego pogorszenia się jakości produktu.

W celu utrzymania bardzo wysokiej jakości produktu NOXy® należy przestrzegać powyższych zasad na wszystkich etapach realizowanego łańcucha logistycznego.

Przechowywanietransport

 

Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

 

Jak przewozić?

Produkt NOXy® można przewozić w różnych rodzajach pojemników:

  1. Specjalnych cysternach samochodowych, dostępnych zarówno w dostawach całocysternowych (o pojemności 22 tys. litrów) jak i częściowych (minimum 2 tys. litrów).
  2. Pojemnikach DPPL (o pojemności 1000 litrów).
  3. Kanistrach o różnych pojemnościach: 30, 20, 18 lub 10 litrów.
  4. Beczkach o pojemności 220 litrów.
Warto zaznaczyć, że transport NOXy® powinien odbywać się w zbiornikach wykonanych z wysokostopowych stali austenicznych lub trwałych tworzyw sztucznych odporanych na korozję, takich jak tworzywa polietylenowe, polipropylenowe, izobutylenowe czy fluoretylenowe. To minimalizuje ryzyko zanieczyszczenia produktu.

W jaki sposób przechowywać dodatek?

Zbiorniki, w których przechowuje się produkt NOXy®, powinny być chronione przed nadmiernym nasłonecznieniem oraz zbyt niską temperaturą, gdyż poniżej -11,5°C NOXy® może krystalizować. Najlepszą temperaturą do przechowywania jest zakres od -5 do 25°C. Zbyt wysoka temperatura może być również niekorzystna, skracając trwałość produktu i prowadząc do hydrolizy. Przechowywanie NOXy® w temperaturze poniżej -5°C może skutkować zwiększeniem objętości produktu o około 7%, co może grozić rozerwaniem ścianek zbiornika. Jednak skrzepnięty produkt, podgrzany do temperatury poniżej 30°C, nie traci swojej jakości.

Stała temperatura otoczenia przechowywania [°C]
Minimalny okres trwałości [miesiące]
10
36
≤ 25
18
≤ 30
12
≤ 35
6
Minimalny okres trwałości NOXy® w zależności od temperatury przechowywania


Redukcja spalin

GRUPA AZOTY proponuje gotowe rozwiązania, dzięki którym możliwe jest oczyszczanie spalin w pojazdach oraz urządzeniach wykorzystywanych powszechnie w przemyśle. Technologia SCR umożliwia ograniczenie emisji szkodliwych dla człowieka i środowiska gazów, takich jak tlenki azotu. Substancje z grupy RedNOx® gwarantuje nie tylko doskonałe efekty oczyszczania, ale także możliwość wszechstronnego wykorzystania w różnych branżach – m.in. w transporcie, zakładach produkcyjnych, budowlance.

kominy_760px_PL

Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

 

RedNOx® to kompleksowa oferta trzech reduktantów – specjalnych roztworów na bazie mocznika i amoniaku, które umożliwiają skuteczne zastosowania technologii SCR/SNCR i redukcję tlenków azotu NOx.

 

SCR/SNCR

schemat_760px_PL

 

Źródło: GRUPA AZOTY (https://noxy.eu/)

 

System SCR z użyciem NOXy® znalazł zastosowanie nie tylko w samochodach ciężarowych, ale także w pojazdach osobowych, maszynach off-road (takich jak sprzęt rolniczy i budowlany) oraz statkach morskich. Produkty Reduktanty Pulnox® i Likam® pomagają spełniać rygorystyczne normy dotyczące emisji tlenków azotu NOx w dużych jednostkach energetycznych, takich jak elektrownie, elektrociepłownie, spalarnie i cementownie. Grupa Azoty posiada wydajne zakłady produkcyjne do wytwarzania mocznika i amoniaku, co zapewnia ciągłe dostawy. Dodatkowo, firma dysponuje zapleczem magazynowym i potencjałem logistycznym, co pozwala jej oferować kompleksowe rozwiązania.

 

Wymogi Unii Europejskiej

Warto podkreślić, że od 1 października 2006 roku, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, obowiązują restrykcyjne normy emisji spalin, takie jak EURO IV, które weszły w życie od 1 października 2008 roku, a także nowa norma EURO VI wprowadzona w 2014 roku. Te wymogi skłoniły Grupę Azoty do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie redukcji emisji szkodliwych tlenków azotu.

Szkodliwe emisje

Tlenki azotu (NOx) są jednymi z najgroźniejszych substancji emitowanych w wyniku działalności człowieka. Największa ilość NOx trafia do atmosfery w wyniku emisji ze środków transportu, procesów spalania paliw w elektrowniach, elektrociepłowniach, ciepłowniach oraz w zakładach przemysłowych, takich jak przemysł hutniczy, cementowy i chemiczny.