Części do samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów

TemotTemotSdcm
05 styczeń 2019

ŁAŃCUCHY PRZECIWŚNIEŻNE W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH

/home/klient.dhosting.pl/dzialit/.tmp/phpzl2FgN
JAK DOBIERAĆ ODPOWIEDNIE ŁAŃCUCHY ŚNIEGOWE DO ZESTAWU: CIĄGNIK SIODŁOWY + NACZEPA ?

Kierunki alpejskie - Austria


Jeśli nasz zestaw będzie poruszał się na kierunkach alpejskich, w krajach takich jak: Austria, Włochy, Szwajcaria, a także dodatkowo Słowacja, czy Słowenia, to powinien być wyposażony minimum w jedną parę łańcuchów zakładanych na zewnętrzne koła bliźniaka napędowego.

Najbardziej wymagające i rygorystycznie przestrzegane są przepisy dotyczące łańcuchów śniegowych występujące w Austrii. Pojazd ciężarowy (o ładowności powyżej 3,5 tony) poruszający się po drogach Austrii w okresie 01.XI do 15.IV musi posiadać na wyposażeniu łańcuchy śniegowe spełniające austriacką normę Ö-norm V5119. Kontrole łańcuchów są częste i szczegółowe. Sprawdzeniu podlega to czy łańcuchy rzeczywiście są atestowane oraz czy pasują na koła naszego pojazdu.

Na rynku pojawia się ostatnio sporo łańcuchów dalekowschodniego pochodzenia, które kuszą niską ceną ale ich „atest Ö-norm V5119” często nie jest prawdziwy. Takie łańcuchy „nie przejdą” kontroli w Austrii, a kara będzie wielokrotnie wyższa od „korzyści” wygenerowanej w trakcie zakupu.

Najlepiej zaopatrywać się w łańcuchy produkowane w Austrii, bo te na pewno są atestowane, nie będą budzić wątpliwości w trakcie kontroli i co najważniejsze spełnią swoje zadanie kiedy trzeba będzie ich użyć! Wśród oferty MARTEX najlepszym (najbezpieczniejszym) wyborem będą łańcuchyKWB Spur SLV.. oraz Taurean BT 2 .. (oba modele pod różnymi „brendami” produkowane przez PEWAG SCHNEEKETTEN GMBH w zakładzie w Bruckl w Austrii). Mając na pokładzie łańcuchy z atestem na Austrię Ö-norm V5119 możemy także „legalnie” poruszać się po drogach innych krajów alpejskich, mając pewność, że spełniamy lokalne wymagania w zakresie łańcuchów.

WB Spur SLV - przykład łańcuchów produkcji austriackiej firmy PEWAG SCHNEEKETTEN GMBH, posiadających atest Ö-norm V5119. Producent do każdej pary łańcuchów dodatkowo, oprócz oznaczeń na łańcuchach, dołącza zalaminowany dokument atestacji, aby kierowca mógł go okazać w trakcie kontroli.

 

WB Spur SLV - przykład łańcuchów produkcji austriackiej firmy PEWAG SCHNEEKETTEN GMBH, posiadających atest Ö-norm V5119. Producent do każdej pary łańcuchów dodatkowo, oprócz oznaczeń na łańcuchach, dołącza zalaminowany dokument atestacji, aby kierowca mógł go okazać w trakcie kontroli.

 

Kierunki skandynawskie - Norwegia


Jeśli nasz zestaw będzie poruszał się na kierunkach skandynawskich, w szczególności pod drogach Norwegii musi być wyposażony w łańcuchy śniegowe. Najbardziej rygorystyczne przepisy obowiązują w Norwegii. Posiadanie łańcuchów na wyposażeniu jest wymagane w okresie 16.X do 30.IV (dotyczy północnej Norwegii). Norweskie przepisy nakazują wyposażenie zestawu w minimum 7 sztuk łańcuchów, przy ich następującym rozkładzie:
- oś przednia – minimum jeden łańcuch - montowany po prawej stronie,
- oś napędowa – cztery łańcuchy - wszystkie koła bliźniaka napędowego w łańcuchach,
- osie naczepy – minimum dwa łańcuchy, zamontowane po skosie, na kołach pierwszej i ostatniej osi.

Dla właściwego, bezpiecznego, przygotowania zestawu na „Norwegię” zalecamy następujące minimalne wyposażenie:
- oś przednia – łańcuchy o układzie rombowym, najlepiej kupić takie, które mają atest Ö-norm V5119 (będzie można ich użyć na napęd w Austrii, o ile mamy ten sam rozmiar ogumienia na „napędzie”), przykładowo z oferty MARTEX łańcuchy KWB Spur SLV..,
- oś napędowa – specjalne łańcuchy drabinkowe z kolcami, takie, które posiadają budowę umożliwiającą bezkolizyjny montaż także na wewnętrznych kołach bliźniaka, przykładowo z oferty MARTEX łańcuchy pewag norweskie L .. 7 STE
- osie naczepy – łańcuchy o układzie rombowym, Ö-norm V5119 będzie w tym wypadku gwarancją wystarczającej jakości, przykładowo z oferty MARTEX łańcuchy KWB Spur SLV…

Norwedzy nie określają za pomocą normy (jak to czynią Austriacy) jak mają być zbudowane łańcuchy. To zdrowy rozsądek musi nam nakazać wybór solidnych łańcuchów, które pozwolą na pokonanie zaśnieżonych tras w Norwegii. Trzeba pamiętać, że dystanse do przejechania w łańcuchach są tam o wiele dłuższe niż w Polsce, czy Austrii więc i łańcuchy muszą być wytrzymalsze. Zbytnia oszczędność przy zakupie niestety może się skończyć koniecznością skorzystania z pomocy „Vikinga”, a wtedy koszty holowania wielokrotnie przekroczą „oszczędność” w trakcie zakupu.





Aby poznać ofertę Pewag oraz innych dostawców w zakresie łańcuchów przeciwśnieżnych, należy odwiedzić oddziały MARTEX lub stronę: www.martextruck.pl

czytaj również
05 June 2019

ISTOTNE DECYZJE PRZY DOBORZE CHŁODNICY DO POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH

05 March 2019

ŚWIATŁA OSTRZEGAWCZE W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH

01 March 2019

ŁAŃCUCHY PRZECIWŚNIEŻNE DO TRUCKÓW - WYMÓG KONIECZNY

Ta strona używa pików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki oraz zasadami wymienionymi w naszej polityce prywatności.