17 marzec 2021
BRANŻA CZĘŚCI ZAMIENNYCH DO CIĘŻARÓWEK A PANDEMIA KORONAWIRUSA
SAMOCHODY CIĘŻAROWE NIE MOGĄ FUNKCJONOWAĆ BEZ REGULARNYCH PRZEGLĄDÓW I NAPRAW. POKONUJĄC LICZĄCE WIELE KILOMETRÓW TRASY I PRACUJĄC POD DUŻYM OBCIĄŻENIEM, WYMAGAJĄ STAŁEGO SERWISOWANIA, KTÓRE POMOŻE WYELIMINOWAĆ RYZYKO NIESPODZIEWANEJ AWARII I SYTUACJI, ŻE POJAZD WRAZ Z ŁADUNKIEM „UTKNIE GDZIEŚ W TRASIE".
Samochody ciężarowe nie mogą funkcjonować bez regularnych przeglądów i napraw. Pokonując liczące wiele kilometrów trasy i pracując pod dużym obciążeniem, wymagają stałego serwisowania, które pomoże wyeliminować ryzyko niespodziewanej awarii i sytuacji, że pojazd wraz z ładunkiem „utknie gdzieś w trasie”. Do prawidłowej obsługi technicznej niezbędny jest stały dostęp do części zamiennych do ciężarówek oraz wszystkich akcesoriów eksploatacyjnych. Auta, które zostaną ich pozbawione, nie będą mogły wyjechać na drogę nie tylko z uwagi na niebezpieczeństwo pojawienia się usterek, które je unieruchomią, ale również z powodu zagrożenia, jakie mogą stanowić dla innych użytkowników drogi. O ile dostępność części i podzespołów w normalnych warunkach nie jest żadnym problemem, a ich dystrybutorzy działają błyskawicznie, o tyle w pandemii spowodowanej COVID-19 sytuacja może być bardziej skomplikowana. Sprawdź, jak wyglądają zakupy części do ciężarówek w czasach koronawirusa i zobacz, jak można przezwyciężyć pojawiające się trudności.
Możliwości dostaw części a ochrona przed zakażeniem koronawirusem?
Epidemia koronawirusa wpływa na wszystkie obszary życia, w tym funkcjonowanie większości przedsiębiorstw. Mimo zagrożenia sprawne działanie podstawowych dla gospodarki branż nie może zostać przerwane, ponieważ zapewniają one możliwość zaspakajania podstawowych potrzeb i pracę tych firm, których działalność wciąż jest możliwa. Do gałęzi o kluczowym znaczeniu należy przede wszystkim transport samochodowy – to za sprawą codziennej pracy przewoźników dostępne są artykuły żywnościowe i higieniczne czy leki. Utrzymanie sprawności pojazdów jest w takich warunkach bardzo ważne. Choć wszyscy, od których zależy ruch samochodów ciężarowych zarówno pracownicy firm spedycyjnych, kierowcy, obsługa warsztatów, jak i osoby zajmujące się dystrybucją części zamiennych muszą przestrzegać zaleceń epidemiologicznych, to dostarczanie potrzebnych podzespołów czy wykonywanie napraw i przeglądów nie może być wstrzymane.
Ograniczenie możliwości transmisji koronawirusa wymaga przestrzegania dobrze znanych podstawowych zasad, pozwalających na zmniejszenie ryzyka zakażenia. Do czasu, aż wszyscy będą mieli możliwość skorzystania ze szczepionki, konieczne jest noszenie maseczek, dezynfekcja, wietrzenie pomieszczeń i utrzymywanie dystansu, ale przede wszystkim w miarę możliwości redukcja liczby kontaktów społecznych. Choć dla pracowników warsztatów i firm transportowych składanie bezpośrednich zamówień podczas kontaktu w punkcie obsługi klienta wiąże się ze spotkaniem tylko z jedną obsługującą osobą, podobnie jak podczas wizyty handlowca w ich firmie, to jednocześnie mimo przestrzegania obostrzeń sanitarnych taka sytuacja zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko. Nic więc dziwnego, że dla zapewnienia możliwości utrzymania dostaw znaczna część dystrybutorów zdecydowała się na zawieszenie sprzedaży bezpośredniej, zachęcając do korzystania z możliwości składania zamówień telefonicznie lub za pośrednictwem platformy zakupowej.
W obu przypadkach klienci mają pełny dostęp do potrzebnej informacji technicznej i zapewnioną pomoc w wyszukiwaniu niezbędnych podzespołów. Sprzedawcy, handlowcy i doradcy są do dyspozycji i służą swoją wiedzą zarówno podczas rozmów telefonicznych czy prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych, jak i odpowiadają na maile. Przyjęcie takiej metody obsługi nie ogranicza w żaden sposób możliwości klientów, a jednocześnie zabezpiecza ich przed następstwami przypadkowego zarażenia. Jednocześnie dostępne formy składania zamówień gwarantują, że przy zachowaniu rygorów sanitarnych dostawy będą realizowane terminowo, a praca magazynu nie zostanie zakłócona. Warto pamiętać, że mimo trudnej sytuacji dostępność części utrzymuje się na poziomie sprzed pandemii, a wszystkie dostawy są realizowane w umówionych terminach.
Zakupy w firmie MARTEX za pośrednictwem platformy zakupowej
Jednym z najlepszych i najszybszych sposobów na zamówienie potrzebnych części do samochodu ciężarowego jest skorzystanie ze specjalnej platformy do składania zamówień.Firma MARTEX udostępnia branżowym klientom swój system pod adresem www.sklep.martextruck.pl.
Do złożenia zamówienia potrzebne będzie założenie konta klienta i wprowadzenie swoich danych. Obejmuje to wybranie swego loginu i ustawienie hasła, a także wpisanie podstawowych informacji o zamawiającym – imienia i nazwiska, nazwy firmy, jej adresu, NIP-u, a także telefonu oraz adresu e-mail. Niezbędne jest również wyrażenie zgód na przetwarzanie danych osobowych wymagane przez przepisy o RODO oraz zaakceptowanie regulaminu.
Platforma zakupowa ma wbudowane wygodne i skuteczne systemy wyszukiwania potrzebnych części. Można to zrobić, podając numer OE albo numer z bazy TechDoc będący kombinacją cyfr i liter przypisaną do konkretnej oryginalnej części, takiej jaką posiada w dokumentacji pojazdu. Jeśli nie jest on znany, niezbędną część można znaleźć, podając dane umożliwiające szczegółową identyfikację pojazdu – łatwo zrobić to wprowadzając numer VIN pojazdu, na którego podstawie można zawęzić dalsze wyszukiwanie do konkretnego modelu i rocznika albo wybrać markę i model samodzielnie, a także podać grupę towarową. Możliwe są także wyszukiwania po nazwie konkretnej części. Komfort zakupów przy pomocy platformy wiąże się z dużą dostępnością informacji. Klient poszukujący danego podzespołu może zapoznać się z jego charakterystyką techniczną i z dostępnymi zamiennikami.
Same zakupy przez stronę internetową przypominają te, jakich dokonuje się w każdym sklepie prowadzonym on-line. Wybrane produkty dodaje się do koszyka, określając ich ilość, a następnie wybierając rodzaj płatności. Możliwości są tu szerokie od wygodnego i bezpiecznego BLIK-a po płatność kartą albo tradycyjny przelew. Tym, co wyróżnia zakupy części zamiennych do ciężarówek za pośrednictwem Internetu, jest konieczność sprawdzenia dostępności poszczególnych produktów w konkretnym magazynie. Jeśli klient chce zamówić części, które muszą zostać sprowadzone z różnych miejsc, czas realizacji ulegnie wydłużeniu.
Platforma zakupowa to także szeroki dostęp do informacji o statusie złożonych zamówień i postępach w ich realizacji. Klient ma wgląd w historię swoich zakupów oraz stan rozliczeń. Istnieje też opcja ściągnięcia poszczególnych dokumentów np. w formie wygodnego w obsłudze PDF-a. Każdy użytkownik po zalogowaniu się na swoje konto może sprawdzić aktualne promocje, zapoznać się z nowościami w ofercie oraz poznać status swoich reklamacji i zwrotów.